Pėsčiųjų zonų aplinkos kokybės analizė Lietuvos miestuose

  • Rūta Dičiūnaitė-Rauktienė
  • Jolanta Valčiukienė
  • Velta Paršova
  • Vida Malienė
Raktiniai žodžiai: pėsčiųjų zonos, aplinkos kokybė, tarša, triukšmas

Anotacija

Sparčiai augant urbanizacijos lygiui, automobilizacijai, didėja ir aplinkos tarša bei triukšmas. Tai neigiamai veikia aplinkos kokybę ir gyventojų sveikatą. Siekdamos sumažinti neigiamą poveikį aplinkai, nemažai šalių planuoja visiškai arba iš dalies atsisakyti / riboti transporto priemonių eismą miesto centruose, plėsti ir kurti pėsčiųjų zonas. Lietuvos didžiuosiuose miestuose (Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje) nors pėsčiųjų zonos iš dalies atribotos nuo transporto eismo, tačiau jose triukšmas viršija, o tarša siekia aukščiausią leistiną normą, kuri sparčiai augant automobilizacijai, ypač piko ar didesnių renginių metu, gali viršyti leistinas normas. Nustatyta, kad ypač Kauno ir Klaipėdos miestų pėsčiųjų zonose svarbu skirti daugiau dėmesio aplinkosaugai. Atsižvelgiant į esamos padėties analizę ir ekspertų nuomonę, svarbu uždrausti arba bent riboti (pvz., savaitgaliais) automobilių eismą šalia pėsčiųjų zonų esančiose gatvėse.
Publikuotas
2018-08-09
Skyrius
Aplinkos inžinerija ir kraštotvarka