Keli marginalijų pavyzdžiai muzikos kūrinių rankraščių paraštėse: nuo plunksnos mėginimų iki portretinių graffiti
Abstrakt
Straipsnio autorė savo moksliniuose darbuose įvairiais aspektais yra tyrinėjusi XVIII a. pabaigos – XX a. pradžios Lietuvos archyvuose saugomus muzikos kūrinių rankraščius, o šiame darbe atkreipia dėmesį į dar vieną šių šaltinių turinio dalį – marginalijas. Informacija, įvairiomis formomis įrašyta rankraščių paraštėse (tiesiogine ir perkeltine prasme), yra neabejotinai svarbi, tačiau retai tyrėjų dėmesio sulaukianti rankraščių kultūrinės komunikacijos išraiška, susijusi su dokumento istorijos atodanga ir atskleidžianti naujai atrastas vertybes. Straipsnio objektas yra keli LNMMB RKRS Natų fonde 105 saugomi rankraščiai, praturtinti įvairaus pobūdžio marginalijomis: plunksnos mėginimais, parašo bandymais, autografu, tekstu, piešiniu ir portretiniais graffiti. Straipsnyje buvo pasitelkti teorinis aprašomasis, empirinis, ikonografinis ir ikonologinis tyrimo metodai, leidžiantys visapusiškai ištirti, įvertinti ir atskleisti rankraščiuose randamų marginalijų turinio prasmes.