Partitūrų perrašinėjimo praktika: Broniaus Kutavičiaus operos-poemos „Strazdas – žalias paukštis“ atvejis

  • Imantas Šimkus
Raktiniai žodžiai: partitūrų perrašinėjimas, dirigento analizė, metroritmas, Bronius Kutavičius, „Strazdas – žalias paukštis“

Anotacija

Straipsnio tikslas – apžvelgti partitūrų perrašinėjimo fenomeną. Neretai kompozitoriai, siekdami perteikti įvairius simbolius, pasitelkia numerologinius kodus metrų, taktų žymėjimui ar, bandydami perteikti gražų grafinį vaizdą partitūroje, aukoja jos praktiškumą ir aiškų perskaitymą. Tokias partitūras dirigentams rekomenduojama perrašyti. Priešingu atveju sudėtingos notacijos įsisavinimas interpretuojant kūrinio metroritminę struktūrą atims daug brangaus repeticijų laiko. Jei nepažeisdami pirminio kompozitoriaus sumanymo galime išgauti tą patį skambesį viską perrašydami muzikams paprasčiau suvokiamu būdu – tai yra rekomenduotina praktika. Kaip konkretus pavyzdys ir tyrimo objektas publikacijoje aptariamas Broniaus Kutavičiaus operos-poemos „Strazdas – žalias paukštis“ partitūros interpretavimo atvejis.

Publikuotas
2024-07-03
Skyrius
Straipsniai