Feministinės savimonės kontūrai Vilniaus muzikiniame ir teatriniame gyvenime (XIX a. II pusė–XX a. pr.)

  • Vida Bakutytė
Raktiniai žodžiai: Vilnius, Lietuva, XIX–XX a. pr., muzika, teatras, feminizmas, moteriškoji tapatybė

Anotacija

Straipsnio objektas – Vilniaus teatrinio ir koncertinio gyvenimo atvejai, atspindintys moteriškos saviraiškos kaitą, feministinės savimonės kontūrus. Čia apsiribojama feminizmo judėjimo, kaip vieno moteriškos tapatybės raidos, aspektu. Chronologines aptariamo reiškinio ribas žymi XIX a. II pusė – XX a. pradžia: šis laikotarpis tradiciškai laikomas pirmuoju feminizmo kaip organizuoto judėjimo etapu. Lietuvoje, kaip ir kituose kraštuose, socialinio gyvenimo tradicijos ir lyčių sanglaudos stereotipai ilgą laiką lėmė šių permainų visuomeninės refleksijos įvairovę: dažnai vienokie normatyvai taikyti moterims scenoje, kitokie – už jos ribų. Moters – aktorės ir muzikės – siekis laužyti ar ignoruoti visuomenėje įsigalėjusius stereotipus neretai sulaukdavo prieštaringos publikos ir kultūros renginių recenzentų reakcijos.
Publikuotas
2021-12-04
Skyrius
Muzikologija. Teatrologija