Interpretuoti negalima atkurti: autentiškumo teorija atlikimo praktikoje

  • Lina Navickaitė-Martinelli
Raktiniai žodžiai: autentiškumas, muzikos atlikimas, interpretacija, istoriškai informuotas atlikimas, semiotika

Anotacija

Viena reikšmingiausių ideologinių XX a. muzikos atlikimo meno srovių – istoriškai informuotas, arba „autentiškas“, atlikimas, paremtas istoriniais traktatais ir išlikusiais rankraščiais, naudojantis istorinio laikotarpio instrumentus ir siekiantis atkurti originalius pirmųjų atlikimų kontekstus bei potyrius. Istoriškai informuoto atlikimo praktika suponuoja ir dažnai vartojamą „autentiškumo“ konceptą, kuris pasirinktas pamatiniu šio straipsnio analizės objektu. Autentiškumo sąvoka čia nagrinėjama remiantis tiek muzikologų ir muzikos filosofų, tiek semiotikų darbais, taip pasiūlant naujas perspektyvas šiai idėjai akademinės muzikos atlikimo mene nagrinėti.
Publikuotas
2020-10-04
Skyrius
Muzikologija