Kūrybinis Levo Alperovičiaus (1874–1913) palikimas: nuo realizmo simbolizmo link

  • Nadezhda Usova
Raktiniai žodžiai: Alperovičius, dailės gyvenimas, Minskas, ХХ a. pradžia, realizmas, simbolizmas, Ija Repinas, Nikolajus Bonč-Osmolovskis, Baltarusijos nacionalinis dailės muziejus

Anotacija

Straipsnyje pristatomas plačiajai visuomenei mažai žinomas Baltarusijos XX a. pradžios dailininkas Levas Alperovičius (Lev Alperovich), Ivano Trutnevo (Ivan Trutnev) mokinys Vilniaus piešimo mokykloje ir Iljos Repino (Ilya Repin) mokinys Imperatoriškojoje dailės akademijoje Sankt Peterburge. Po Antrojo pasaulinio karo išlikę jo kūriniai yra saugomi Baltarusijos Respublikos nacionaliniame dailės muziejuje. Dailininko biografijos ir kūrybinio palikimo analizė liudija apie pamažu XX a. pradžios Minske besiformuojantį naują vektorių – nutolimą nuo akademinio vėlyvojo „peredvižnikų“ realizmo ir siekį rasti terpę besiformuojančiame rusiškame moderne ar europietiškame Jugend stiliuje bei simbolizme. Palyginti negausus Alperovičiaus dailės palikimas – pavieniai ir grupiniai portretai, žanrinės ir buitinės scenos, stafažiniai peizažai – suteikia autorei teisę įvardyti šį dailininką kaip XX a. Baltarusijos tapybos fenomeną.
Publikuotas
2019-12-18
Skyrius
Dailėtyra