Mstislavas Dobužinskis ir ukijo-e: naujieji vizualiniai horizontai

  • Svitlana Shiells
Raktiniai žodžiai: Mstislavas Dobužinskis, japonizmas, „Meno pasaulio“ draugija (Mir Iskusstva), ukijo-e (ukiyo-e), Hirošigė (Hiroshige), Hokusajus (Hokusai)

Anotacija

Vakarų menininkams modernistams japonizmas buvo kaip nauja religija – akstinas, pasiūlęs išsigelbėjimą iš konservatyvaus akademinio suvokimo ir kasdieniško realizmo. Rytų Europos fin de siècle menininkai taip pat palaipsniui susižavėjo Japonija ir jos kultūra. Straipsnyje nagrinėjama vieno iš entuziastiškiausių japonizmo šalininkų Rusijos ir Lietuvos menininko Mstislavo Dobužinskio kūryba yra vertinama platesniame Rytų Europos japonizmo kontekste, analizuojama Japonijos įtaka dailininko meniniams siekiams. Pirmaisiais XX a. metais Dobužinskio kūriniai įgavo naujas formas ir tam turėjo įtakos Japonijos estetika, į Dobužinskio dailę įnešusi visiškai naujas idėjas, ne tik suvaidinusi svarbų vaidmenį formuojantis jo naujam stiliui, bet galbūt paskatinusi susidomėti grafikos menu.
Publikuotas
2018-05-03
Skyrius
Dailėtyra