Altono L. Beckerio socialinio teksto teorijos taikymas Česlovo Sasnausko Requiem e-moll (1915) analizei

  • Laima Budzinauskienė
  • Rasa Murauskaitė
Raktiniai žodžiai: Altonas L. Beckeris, socialinio teksto teorija, requiem, Česlovas Sasnauskas, Requiem e-moll (1915), Mikalojus Konstantinas Čiurlionis

Anotacija

Publikacijos objektas – Česlovo Sasnausko (1867–1916) Requiem e-moll (1915). Analitiniu įrankiu pasirinkta amerikiečių lingvisto Altono L. Beckerio socialinio teksto teorija, leidžianti sistemiškai atskleisti kūrinio daugiaprasmiškumą. Straipsnyje apžvelgiami svarbiausi teksto socialumo sampratos ir Beckerio teorijos teiginiai. Išsaugant analizės istoriškumą, Sasnausko Requiem e-moll nagrinėtas šiais aspektais: melodinių motyvų sklaida ciklo dalyse (akcentuojamas Requiem e-moll dalių ryšys ir jas jungiančios intonacijos); sąsajos su kitais Sasnausko komponuotais requiem ir gedulingų mišių, kurių natas kompozitorius turėjo savo bibliotekoje, meniniais tekstais; kūrėjo santykis su lietuvybe bei draugystė su Mikalojumi Konstantinu Čiurlioniu (1875–1911) – keliamos hipotezės apie galimas Čiurlionio ir Sasnausko kūrybinių requiem idėjų paraleles. Straipsnyje naudojami loginis analitinis, kritinės analizės, aprašomasis, komparatyvistinis tyrimo metodai.
Publikuotas
2017-10-25
Skyrius
Straipsniai