Didžiosios savaitės inscenizacija Švėkšnos bažnyčioje XVIII a. II pusėje – XIX a. I pusėje

  • Asta Giniūnienė
Raktiniai žodžiai: Švėkšnos bažnyčia, Velykų dekoracija, Kristaus kapas, barokinis scenovaizdis, vėlyvojo baroko tapyba, Senojo Testamento ikonografija

Anotacija

Straipsnyje pirmą kartą nagrinėjamos prieš kelis metus surastos XVIII a. II pusės Švėkšnos bažnyčios Kristaus kapo dekoracijos dalys – Adomo ir Ievos, Nojaus, dviejų angelų kontūriniai paveikslai ir iliuziškai tapyti architektūros fragmentai. Remiantis archyviniais duomenimis ir europine Kristaus kapo apipavidalinimo tradicija, bandoma atkurti pagal barokinius principus sukurtos dekoracijos kompozicinę sandarą, nustatyti išlikusių dalių vietą, taip pat pasitelkiant Tridienio liturgiją ir analogus atskleisti šios dekoracijos simbolines alegorines prasmes bei apibūdinti retos ikonografijos meniškus atvaizdus. Paliečiami ir kiti Švėkšnos bažnyčios Didžiosios savaitės inscenizacijos aspektai, turėję įtakos kristologinių pasijinių atvaizdų sklaidai.
Publikuotas
2017-03-28
Skyrius
Straipsniai