Tyrėjo dilemos ir emocinio darbo iššūkiai kokybiniuose tyrimuose
Anotacija
Straipsnyje nagrinėjami tyrėjų iššūkiai, susiję su galios santykių dinamika ir emociniu darbu įvairiose tyrimo stadijose. Remiantis asmenine patirtimi, atliekant kokybinius interviu su savipagalbos mokytojais Lietuvoje, atskleidžiama, kad galios santykių tarp tyrėjo ir tiriamojo dinamikos nenuspėjamumas gali sukelti etinių dilemų ir iššūkių tyrėjo emociniam saugumui. Straipsnyje teigiama, kad tyrėjų emocinis išsekimas gali kilti ne tik dėl empatijos dalyvių pažeidžiamumui, bet ir dėl tiesioginių iššūkių jų pačių įsitikinimams ir vertybėms, kurie gali sukelti vidinį disonansą. Pabrėžiamas svarbus mokslinės bendruomenės ir institucinės paramos vaidmuo užtikrinant tyrėjų emocinį saugumą, o savirefleksijos praktika ne tik prisideda prie tyrimo kokybės užtikrinimo, bet gali padėti tyrėjams įveikti vidines emocines įtampas, kylančias tyrimo metu.
