Mados visuomenė: kolektyvinio elgesio ir kultūrinių pokyčių tyrinėjimas simbolinio interakcionizmo požiūriu
Anotacija
Šiame straipsnyje nagrinėjama mados, kolektyvinio elgesio ir filosofinės simbolinio interakcionizmo (SI) tradicijos sankirta, pabrėžiant, kad mada yra pagrindinis socialinės sąveikos ir kultūrinių pokyčių mechanizmas. Remiantis intelektualine SI tradicija, kurią sukūrė George’as Herbertas Meadas ir Herbertas Blumeris, parodoma, kaip mada palengvina kolektyvinį prisitaikymą ir prasmės kūrimą nuolat besikeičiančiame kultūriniame kraštovaizdyje. Mada analizuojama ne tik kaip individualios raiškos priemonė, bet ir kaip reikšmingas socialinis objektas, įkūnijantis simbolius, ženklus ir bendras reikšmes. Socialinės sąveikos metu šios reikšmės yra konstruojamos, dekonstruojamos ir nuolatos pertvarkomos, darydamos įtaką tiek asmeniniam tapatumui, tiek platesnėms socialinėms struktūroms. Analizuojant mados vaidmenį kolektyvinėje atrankoje ir jos potencialą visuomenės transformacijai, atskleidžiamas mados gebėjimas diegti naujus kultūros modelius, mesti iššūkį nusistovėjusioms normoms ir vadovauti būsimai socialinei dinamikai. Parodoma, kaip mada turi reikšmingos įtakos formuojant kultūrinius vaizdus, kuriant kolektyvines prasmes ir skatinant socialinius pokyčius.