Kūrybos ir kultūros industrijos: filosofiniai, sociologiniai ir komunikaciniai aspektai

  • Tomas Kačerauskas
Raktiniai žodžiai: kūrybos industrijos, kultūros industrijos, egzistencialioji fenomenologija, kūrybos ekologija, kūrybos etika

Anotacija

Straipsnyje nagrinėjamos kūrybos bei kultūros industrijų idėjos iš filosofinės, sociologinės bei komunikacinės perspektyvos, drauge kritikuojama pastarųjų mokslų orientacija į „grynąjį protą“ nesiremiant socialiniais fenomenais. Nors kūrybos ir kultūros industrijų idėjos gali būti filosofijos, sociologijos ir komunikacijos mokslų sąveikos kanalas, autorius pažymi, kad netgi giminingi kultūros industrijų ir kūrybos industrijų diskursai plėtojami kaip nebendramačiai diskursai. Pasak autoriaus, čia kaltas ne tik teoretikų cechinis uždarumas, bet apskritai komunikacijos fenomenų ignoravimas filosofijoje ir sociologijoje. Straipsnyje pateikiamos kūrybos ekologijos ir kūrybos etikos gairės bei pabrėžiamas egzistencialiosios fenomenologijos indėlis plėtojantis komunikacijos mokslo šakoms, įskaitant kūrybos ir kultūros industrijas.

Publikuotas
2013-10-03
Skyrius
Filosofija ir komunikacinės strategijos