Nedirbantys ir nesimokantys jaunuoliai Rumunijoje: struktūrinė analizė

  • Horia Mihai
  • Ana Niţu
Raktiniai žodžiai: nedirbantys ir nesimokantys (NN) jaunuoliai, darbo rinka, lytis, etninė priklausomybė, išsilavinimas

Anotacija

Šiame straipsnyje nagrinėjamas nedirbantis ir nesimokantis (NN) jaunimas Rumunijoje panaudojant antrinę kiekybinių duomenų analizę, daugiausia dėmesio skiriant socialiniams ir ekonominiams, kultūriniams ir sisteminiams veiksniams, prisidedantiems prie šio reiškinio. Analizė parodo, kaip ekonominis nestabilumas, skurdas ir ribotos galimybės gauti išsilavinimą dar labiau apsunkina šios demografinės grupės iššūkius. Lyčių skirtumai, kuriuos lemia tradiciniai vaidmenys ir diskriminacija darbo rinkoje, dar labiau riboja jaunų moterų galimybes. Be to, struktūriniai darbo rinkos trūkumai, pavyzdžiui, darbo vietų stygius bei įgūdžių ir paklausos neatitikimas, trukdo įsidarbinimo perspektyvoms. Kultūriniai lūkesčiai ir visuomenės normos taip pat vaidina svarbų vaidmenį veikdami jaunimo dalyvavimą švietimo ir užimtumo srityse. Jauni Rumunijos piliečiai, ypač moterys ir romų bendruomenės nariai, susiduria su didelėmis kliūtimis įsidarbinti, nes mažas atlyginimas, prastos darbo sąlygos ir nepakankamos investicijos į švietimą ir profesinį mokymą lemia aukštą NN jaunuolių proporciją. Patriarchalinės normos, ypač romų bendruomenėje, dar labiau paaštrina skurdo ir marginalizacijos ciklus, ribodamos edukacines ir ekonomines galimybes.

Publikuotas
2024-12-13
Skyrius
Straipsniai