Kūrybos socialinė aplinka

  • Pranas Baltrėnas
  • Edita Baltrėnaitė
  • Tomas Kačerauskas
Raktiniai žodžiai: kūrybos visuomenė, socialinė aplinka, laimės veiksniai, vartojimo kultūra

Anotacija

Straipsnyje gvildenami kūrybos visuomeninės aplinkos klausimai. Plėtojamos šios tezės: 1. Kūrybinė avantiūra žengia į nežinomą regioną ir neištirtą vartojimo prasme aplinką. 2. Iškili visuomenė nepripažįstama vartojimo aplinkoje, kurią ji verčia keistis. 3. Kūrybos visuomenė yra iškili tiek, kiek iškildama vartojimo aplinkoje nepaiso vartojimo logikos ir užtveria vartotojų komunikacinius kanalus. 4. Turtingas ne tas kūrybininkas, kuris daug turi, kad suvartotų, bet tas, kuriam užtenka savo kūrybiniams siekiams įgyvendinti. 5. Laimės samprata, kokia ji bebūtų, yra tiek individo, tiek visuomenės judumo veiksnys. 6. Laimė yra sukurtina drauge su jai palankia socialine aplinka: jos kūrėjas yra tiek individas, tiek visuomenė. 7. Vidutinumas nereiškia neautentiškumo, priešingai, tai – iškiltumo puoselėjimo aplinka, kurią į tapatumo vienetą ir visumą sutelkia tam tikri iškilūs fenomenai. 8. Kūryba ir kūrybingas gyvenimo būdas – saiko, laimės drauge, profilaktika. 9. Technologijos yra socialinės aplinkos iškiltumo veiksnys. 10. Vartotojų visuomenė, orientuodamasi į kuo didesnį komfortą, alina gamtinę ir socia­linę aplinką ir taip sukelia visišką diskomfortą. 11. Ekosfera, veikiama aplinkos taršos, tampa svarbiu iššūkiu kūrybos visuomenei.

Publikuotas
2015-04-02
Skyrius
Kūrybiškumo fenomenai ir jų aplinkos