Kūrybingumo panaudojimo gerinant aplinkos kokybę etiniai ir socialiniai kultūriniai aspektai

  • Valdas Pruskus
Raktiniai žodžiai: kūrybingumas, aplinkos kokybė, rinka, vartotojiška visuomenė, ekonominė ir kultūrinė aplinkos vertė, ekologinė sąmonė

Anotacija

Straipsnyje aptariama aplinkos kokybė kaip vertybė vartotojiškos visuomenės sąlygomis. Parodoma, kad vartotojiškos visuomenės ir gamtos santykiai visada buvo kon­fliktiški, tokie jie liko ir mūsų laikais. Vis dėlto aplinkos kokybė, ilgą laiką individui buvusi išorinė vertybė, tampa vidinė, kurią jis linkęs vis aktyviau teigti ir ginti. Be kokybiškos aplinkos neįsivaizduojama ne tik žmogaus ekonominė ir ekologinė gerovė, bet ir apskritai jo ateitis. Kartu šiandien vis labiau aiškėja jos kultūrinė-edukacinė vertė ir svarba individo ir visuomenės tapsmui bei tobulėjimui. Remiantis gamtos parko fenomeno pavyzdžiu, nagrinėjamos kūrybingumo panaudojimo galimybės gerinant aplinkos kokybę ir suteikiant jai papildomo ne tik ekologinio ir ekonominio, bet ir kultūrinio edukacinio vertingumo.

Publikuotas
2015-10-01
Skyrius
Kūrybingumo ir verslumo etiniai aspektai