Tapatumo filosofija mados fenomene: kodai, struktūros, integralumas

  • Sandra Mockutė-Cicėnė
  • Viktorija Žilinskaitė-Vytė
Raktiniai žodžiai: mados dizainas, tapatumas, tautinis tapatumas, kūrybiškumas, prekių ženklas, komunikacija

Anotacija

Straipsnyje nagrinėjama mada kaip tapatumo filosofijos atspindys kasdieniame gyvenime. Šiuolaikinė mada neįsivaizduojama be nacionalinio ir (arba) regioninio tapatumo elementų. Pasaulyje atpažįstamos prancūzų, italų ir kitų regionų mados atspindi įvairius tapatumo modelius, kuriems būdingas skirtingas atpažįstamumas. Net tarptautinė mada gali reprezentuoti tautinius ar regioninius tapatumus. Dar įdomiau – ji gali būti laikoma ne vienintele galima konkretaus nacionalinio ar regioninio tapatumo versija. Šiuolaikinė mados dizaino tapatumo modelių įvairovė atspindi tapatumo modelius apskritai. Tapatumas suprantamas kaip kintantis ir takus, galintis atspindėti skirtingus tapatumo aspektus priklausomai nuo sąveikos dalyvių. Mados išskirtinumas tas, kad ji yra masinės komunikacijos forma, kuri nekeičia pranešimo, atsižvelgiant į gavėją, o tai parodo jos skleidžiamos kasdienybės filosofijos universalumą.

Publikuotas
2023-09-05
Skyrius
Kalba ir kūrybiškumas