Kaip tapti laimingam? Terapinio naratyvo konstravimas savipagalbos mokytojų gyvenimo istorijose Lietuvoje
Anotacija
Straipsnyje analizuojama, kaip savipagalbos mokytojų gyvenimo istorijose konstruojamas vadinamasis terapinis naratyvas. Giluminių interviu su tiriamos grupės nariais analizė atskleidė, kad vyrauja bendra šios grupės terapinio naratyvo struktūra. Joje adaptuojama Vakarų terapinės kultūros perspektyva, kuri modifikuojama, įvedant „tikro“ ir „netikro“ noro keistis ar paties pokyčio dichotomiją. Laimės stokos priežastys aiškinamos bendra vyraujančia, specifiškai Lietuvai būdinga, emocine kultūra, kuriai priskiriama baimė, nepasitikėjimas, nesaugumas ir teigiamų emocijų demonstravimo stigmatizavimas, kaip Lietuvos patirtos kultūrinės traumos ir visuomenės anomijos pasekmė.