Nuostatų į bevaikių moterų dalyvavimą politikoje komunikacija: Lietuvos naujienų portalų komentarų turinio analizė
Anotacija
Remiantis socialinės reprezentacijos teorija, straipsnyje analizuojama požiūrio į bevaikių moterų vaidmenį politikoje komunikacija interneto komentaruose. Atlikta atrinkto straipsnio bevaikių moterų dalyvavimo politikoje tema komentarų (365) kokybinė turinio analizė. Tyrimo rezultatai parodė, kad dominuoja hegemoninė socialinė reprezentacija, kuri dažniausiai grindžiama stereotipu, kad vaikų nesusilaukusios moterys neturi praktinės patirties, todėl negali atstovauti šeimų su vaikais interesams. Pasirinktas metodas leido atskleisti radikalesnes ir agresyvias nuostatas dėl bevaikių moterų vaidmenų. Poleminė socialinė reprezentacija oponuoja hegemoninei, laužant sąsajas tarp moterų prokreacijos ir dalyvavimo visuomenėje vaidmenų. Emancipacinė reprezentacija išreikšta neutralia pozicija, akcentuojant pasirinkimo teisę, tačiau neoponuojant hegemoninei pozicijai. Dažniausiai naudojamas komunikacinis mechanizmas – tematinis įtvirtinimas, pasireiškiantis visuose reprezentacijos tipuose.