Kūrybos visuomenės politinė komunikacija Lietuvoje: sociologiniai aspektai
Anotacija
Straipsnio tikslas – išnagrinėti kūrybos visuomenės politinės komunikacijos Lietuvoje sociologinius aspektus, t. y. nustatyti pagal statistiką objektyviai įvertinamą (apytikrį) kūrybos klasės kiekį dabartinėje visuomenėje (Lietuvoje ir kai kuriose pasaulio šalyse: Europos Sąjungoje pagal 27 šalių vidurkį, JAV, Kanadoje, Rusijoje; Kinija dar nerenka tokių statistinių duomenų). Tyrimas atskleidė, kad dabartinėje visuomenėje (vadinamojoje kūrybos visuomenėje) kūrybos klasės atstovai sudaro ne mažiau kaip 25–30 proc. visų darbuotojų toje šalyje (pagal statistiką, naudojant ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių NACE Rev. 2 bei jo atitikmenis kitose šalyse, sekcijų lygiu, kūrybos klasė suskaičiuojama kaip labiausiai tinkamų ekonominės veiklos rūšių J, K, L, M, P, Q, R suma). Be to, tyrimas parodė, kad kūrybos klasės kiekis dabartinėje visuomenėje nuolat didėja – vidutiniškai po 3 proc. per 10 metų (vertinant 1990–2020 m. laikotarpį, pagal viešai prieinamą statistiką). Straipsnis paremtas autoriaus rengiamos daktaro disertacijos tyrimo rezultatais.