Ar įmanoma sukurti emocinį dirbtinį intelektą? Filosofinė ir metodologinė analizė

  • Oksana Chursinova
  • Oleksandra Stebelska
Raktiniai žodžiai: emocijos, emocinis intelektas, emocinis dirbtinis intelektas, qualia, moralė

Anotacija

Straipsnyje apmąstomas poreikis filosofiškai ir metodologiškai išanalizuoti žmogaus emocinės bei juslinės dimensijos prigimtį ir funkcijas, siekiant nustatyti jų išpildymo dirbtinio intelekto priemonėmis galimybes. Kompiuteriai jau tapo integralia mūsų gyvenimų dalimi, tad pilnavertė komunikacija reikalauja įgalinti juos atpažinti ir išreikšti emocijas. Atsižvelgdamos į kritinės analizės rezultatus, autorės teigia, kad emocijų išpildymas (o ne simuliavimas) bet kokioje skaičiuojančioje sistemoje šiuo metu yra problemiškas ir tam tikru mastu neįmanomas. Taip yra, nes pati „emocijos“ sąvoka mokslinėje ir filosofinėje literatūroje darosi miglota. Taip pat dėl subjektyvaus ir kokybinio tikrovės patyrimo pobūdžio, asmens emocinės ir juslinės sferos įsišaknijimo fizinėje, socialinėje ir kultūrinėje terpėse, besąlygiško asmens emocijų ryšio su jo vidine asmenine erdve.
Publikuotas
2021-01-24
Skyrius
Dirbtinis intelektas