Reifikacija rinkos visuomenėse: teorinė samprata ir ištirtumas

  • Egidijus Mardosas
  • Jolita Vveinhardt
  • Algirdas Davidavičius
Raktiniai žodžiai: reifikacija, pripažinimas, vadyba, kritinė teorija, socialiniai tyrimai

Anotacija

Straipsnyje keliamas klausimas, ką filosofija gali išmokti iš socialinių tyrimų, kai siekiama toliau plėtoti reifikacijos sampratą. Pirmojoje straipsnio dalyje pristatoma teorinė reifikacijos sampratos analizė. Toliau aptariami darbuotojų samdos ir vadybos strategijų įvairiuose sektoriuose (pramonės, paslaugų, žiniomis grįsto darbo) tyrimai, dėmesys kreipiamas į tai, kiek šiuose tyrimuose atsiskleidžia reifikacijos samprata. Paskutinėje dalyje gvildenami Lietuvoje atlikti tyrimai. Daroma išvada, kad socialiniuose tyrimuose reifikacijos terminas nėra dažnas, tačiau analizuotuose tyrimuose iškeliamos problemos yra artimos reifikacijos sampratos normatyviniams orientyrams. Aptarti tyrimai suteikia reikšmingos medžiagos toliau filosofiškai plėtoti reifikacijos sampratą.
Publikuotas
2021-01-24
Skyrius
Marksistiniai svarstymai