Darbuotojų socializacija Lietuvos ikimokyklinėse įstaigose – mitas ar realybė (situacijos analizė)
Anotacija
Straipsnyje analizuojamas naujų darbuotojų socializacijos procesas organizacijoje, šio proceso etapų (priėmimas į darbą, adaptacija, integracija) ypatumai. Literatūros šaltinių analizė leidžia daryti išvadas, kad naujų darbuotojų socializacijos etapų sėkmę lemia vadovo pasirinktas valdymo modelis, organizacijoje vykstančių procesų interpretacija, kolektyvo, ypač vadovaujančio personalo, įžvalgos derinant individo ir organizacijos
vertybių sistemas, savalaikė ir kokybiška pagalba. Straipsnyje analizuojami naujų darbuotojų socializacijos proceso ypatumai ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Autoriai pažymi, kad tirtose organizacijose dažnai akcentuojamas darbuotojų profesinis ugdymas ir tobulinimasis, o psichosocialinis prisitaikymas tarsi pametamas iš akiračio. Remiantis atlikto tyrimo rezultatais, pateikiamos socializacijos proceso organizavimo
rekomendacijos.
