Ekologinė retorika: straipsnių antraščių topika

  • EGLĖ GABRĖNAITĖ
  • AUGUSTĖ ŠIMKUTĖ
Raktiniai žodžiai: ekologija, retorika, topika, medijos, antraštės

Anotacija

Medijos atlieka ne tik informavimo, bet ir ekologinės edukacijos funkciją – dalyvauja formuojant ekologinę adresatų tapatybę. Jos padeda ekologijos, klimato kaitos, darnaus vystymosi temas pristatyti plačiajai visuomenei suprantamesne, įtaigesne kalba, kuria įtraukų ekologinį pasaulėvaizdį. Ekologinis diskursas žiniasklaidoje formuojamas kaip paveikusis diskursas. Identifikuoti žiniasklaidos kuriamo ekologinio pasaulėvaizdžio sudedamąsias dalis leidžia retorinė diskurso analizė. Straipsnyje pristatomo tyrimo tikslas – išanalizuoti dominuojančią ekologinę topiką straipsnių antraštėse. Tiriamoji medžiaga analizuota retorinės diskurso analizės metodu, leidžiančiu išskirti ir retorinėmis kategorijomis apibrėžti tyrimo objektą. Retorinės analizės metodas derintas su kritine diskurso analize, tiriančia realius socialinės sąveikos atvejus autentiškuose medijų transliuojamuose paveikiuosiuose diskursuose.

Publikuotas
2022-03-31
Skyrius
Kalba