Indukcinių motorų matematinis modeliavimas atsižvelgiant į konstrukcinių parametrų asimetriją

  • Petro Kurliak
  • Valerii Tytiuk
  • Oleksii Chornyi
  • Vitaliy Kuznetsov
  • Artem Artemenko
  • Olha Chorna
Raktiniai žodžiai: indukcinis motoras, narvelinis rotorius, įtampos asimetrija, apvijos asimetrija, lūžtančio strypo gedimas

Anotacija

Indukciniai motorai (IM) su narveliniais rotoriais yra svarbūs komponentai daugelyje pramonės procesų dėl įvairių techninių ir ekonominių pranašumų. Jie yra patikimi, ilgaamžiai ir patogūs, todėl juos galima naudoti įvairiose pramonės šakose, užtikrinant stabilų ir efektyvų įrangos veikimą. Tačiau, norint sumažinti brangiai kainuojančių gamybos sutrikimų dėl staigių sustojimų riziką, svarbu taikyti veiksmingus diagnostikos ir stebėsenos metodus. Dažniausiai pasitaikantis asinchroninių variklių su narveliniu rotoriumi gedimo tipas yra narvelinių strypų ir galinių žiedų segmentų lūžimas, ypač varikliuose, kurių inercijos apkrova didelė ir kurie dažnai stabdomi ir paleidžiami. Nuolatinė techninė priežiūra ir modernių valdymo sistemų diegimas pramonėje padės užtikrinti patikimą ir nepertraukiamą šių mašinų veikimą. Techninėje literatūroje siūlomi įvairūs diagnostikos metodai. Kai kurie iš jų grindžiami IM surinktų duomenų analize, aptinkant būdingus trikdžius, rodančius mašinos gedimus. Taikant kitus metodus duomenys, gauti iš realaus indukcinio variklio, lyginami su jo skaitmeniniu modeliu. Akivaizdu, kad tikslūs ir tinkami IM modeliai yra būtini gedimų diagnostikos metodams kurti ir optimizuoti. Šiame straipsnyje daugiausia dėmesio skiriama indukcinio motoro matematinio modelio sukūrimui statoriaus fiksuotoje koordinačių sistemoje, kur IM narvelinis rotorius vaizduojamas kaip daugiafazė simetriškai erdvėje paskirstyta apvijų sistema. Įrodytas gauto modelio tinkamumas. Sukurtas modelis leidžia analizuoti įvairių tipų asimetriją tiek narvelinio rotoriaus indukcinių variklių statoriuje, tiek rotoriuje.

Publikuotas
2024-09-23
Skyrius
Straipsniai